Energetyczne Centrum ma 90 tys. odbiorców – podsumowanie 2013 roku


Energetyczne Centrum jest wybierane przez 9 na 10 osób, które zmieniają sprzedawcę energii elektrycznej – mówi Grzegorz Bruski, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Energetycznego Centrum SA. Kiedy spółka rozpoczynała działalność na polskim rynku w 2011 roku, jako niezależny sprzedawca energii elektrycznej, liczba osób, które decydowały się zmieniać sprzedawcę prądu nie przekraczała kilkudziesięciu gospodarstw miesięcznie. – Dziś około 120 tys. gospodarstw domowych korzysta z nowego sprzedawcy i ta liczba wciąż rośnie. Konkurencja na rynku jest duża, dlatego musimy się wyróżniać – mówi Grzegorz Bruski.

Według danych Urzędu Regulacji Energetyki tylko w ciągu ostatnich dwóch lat przeszło 100 tys. gospodarstw domowych zmieniło sprzedawcę energii elektrycznej, co pokazuje że świadomość Polaków w tym zakresie rośnie i zaczynamy w końcu korzystać z prawa wyboru, które każdy z nas ma od 2007 roku.


W Polsce rynek niezależnych sprzedawców energii jest jeszcze słabo rozwinięty. Energetyczne Centrum od początku swojego istnienia jest częścią grupy Energy Supplier No1, lidera sprzedaży energii w Europie Środkowej. Na polskim rynku spółka działa od przeszło 2 lat, będąc jednym z największych niezależnych sprzedawców energii elektrycznej wybieranym przez 90% klientów indywidualnych decydujących się na zmianę sprzedawcy prądu. Firma zakończyła rok 2013 z liczbą przeszło 90 tys. Klientów. Energetyczne Centrum, to jedyna z nielicznych spółek energetycznych na polskim rynku prowadząca sprzedaż w systemie door-to-door, dzięki czemu konsultanci energetyczni firmy docierają bezpośrednio do domów potencjalnych klientów.

Kanał sprzedaży bezpośredniej jest z powodzeniem wykorzystywany przez wiele firm od lat, w tym również przez duże koncerny. Możliwość zawarcia umowy we własnym domu jest wygodna dla Klienta, nie wymaga pośpiechu, daje czas na wytłumaczenie wątpliwości w obszarze zmiany sprzedawcy prądu i wyjaśnienie oferty. – mówi Grzegorz Bruski, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Energetycznego Centrum SA.

Rok 2014 to dla firmy czas zintensyfikowania działań sprzedażowych a także poszerzenia portfela produktów o nowe usługi dodatkowe m.in. abonamenty medyczne w sieci LUX-MED czy Domowe Assistance. – Walczmy o jakość serwisu, ceny energii, ciekawe oferty usług dodanych, komunikację z Klientem i opiekę nad nim. Konkurencja na rynku jest duża, ale giganci energetyczni wciąż nie walczą o Klienta, tak jak zapowiadali to jeszcze kilka lat temu. Zamiast tego wolą Klientów lojalizować, a często również straszyć… a straszenie podpisywaniem umów w domu jest bezzasadne. Oferowane przez nas produkty przynoszą bowiem Klientom wymierne korzyści – mówi Grzegorz Bruski, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Energetycznego Centrum SA. –  Chcemy się wyróżniać i dawać Klientom więcej niż tylko prąd. W tym roku będziemy dalej poszerzać naszą ofertę o dodatkowe usługi w korzystnych cenach, a także rozbudujemy wachlarz benefitów dla Klientów m.in. o zniżki na zakupy czy darmowe usługi elektryka 24h. – zdradza Grzegorz Bruski.

Plany na najbliższy rok wiążą się również  z poszukiwaniem nowych partnerów biznesowych. Dzięki porozumieniu z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej z 2013 roku część telewizji kablowych poszerzyła już swoją ofertę o możliwość zakupu energii elektrycznej. Rozwijamy cały czas nowe kanały dystrybucji, dzięki czemu partnerzy mogą współpracować z nami w kanale D2D, POS, B2B, MLM czy E-commerce. Chcemy docierać do jak największej ilości klientów, dlatego jesteśmy otwarci na różne formy współpracy. – mówi Grzegorz Bruski z Energetycznego Centrum SA.

W nadchodzącym roku firma ma w planach podwojenie wyników sprzedażowych za 2013 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Polecana książka

    • książka Motywacja bez granic (Wersja audio (MP3))
    • książka Zatrudnianie pracowników – zmiany w 2016 (Wersja audio (MP3))