Jaki powinien być szef?

UWAGA tekst może doprowadzać niektóre osoby do sze(f/w)skiej pasji 🙂
Jaki powinien być szef?
Każdy ma odmienny punkt widzenia – zwłaszcza szefowie 🙂
Dlaczego szefowie nie odnoszą sukcesów – szczególnie na polu HR, nie potrafią/nie chcą budować teamu/zespołu, nie starają się o rozwój swoich pracowników, nie dają im możliwości rozwinięcia skrzydeł, nie liczą się z ich zdaniem…? Brak zaufania, czasem niechęć i złe doświadczenia, nierzadko uważają się za lepszych od swoich pracowników, od „pospólstwa”, od „roboli”. Przepraszam za realizm ale moje własne doświadczenia z wielu lat pracy u mnóstwa pracodawców świadczą o takich problemach. Jest tak? 👍😡
Chcę Wam pokazać drodzy pracownicy i pracodawcy w kilku obrazach, które zapożyczyłem z internetu, równice między szefem a LIDEREM. Przestańcie być szefami, zacznijcie być LIDERAMI lub zatrudnijcie LIDERA i pozwólcie mu NIM BYĆ.
TO GWARANCJA WASZEGO sukcesu. To gwarancja satysfakcji dla obu stron, wzrostu pozytywnego bilansu ekonomicznego, lepszej atmosfery i oddechu od codziennych problemów.
Oczywiście moje rady mogą spotkać się z niezrozumieniem czy może nawet ze złymi emocjami. Wielce prawdopodobne jest również, że żaden pracodawca tego nie przeczyta! 🙂 Może jednak niektórym pracownikom otworzy to oczy i pozwoli się wyprostować, nabrać pewności siebie i zawalczyć o swoje lub… zmienić pracodawcę 🙂
Jestem Wam przyjacielem drodzy Pracodawcy. Ofiarowuję 100% szczerości i piszę to czego najczęściej ludzie nie chcą mówić z różnych przyczyn.
Musicie sobie uświadomić, że najczęściej nie jesteście najmądrzejsi i najbardziej doświadczeni w tym co robicie. Większość pracowników doskonale sobie z tego zdaje sprawę i oni to widzą nawet jeśli świetnie gracie a oni udają, że nie dostrzegają waszych niedociągnięć, błędów śmiejąc się z Was za plecami.
UCZCIE SIĘ! WIĘCEJ POKORY!!!
Pierwszy obrazek ukazuje setki sytuacji, których byłem świadkiem. Szef wykorzystuje pracownika (nie bacząc często, że wali nim gdzie popadnie, że pracownik traci zdrowie, czas i pracuje często kosztem własnej rodziny) w drodze do sukcesu, rozgrywając grę PRACODAWCY, realizując plany PRACODAWCY. Ten obrazek pokazuje uprzedmiotowienie pracownika. Nie tędy droga. W najlepszym wypadku prędzej czy później pracownik Was oleje i odejdzie. Przypomina mi się sytuacja z jednego hotelu, gdzie przed wielkim przyjęciem cały kilkudziesięcioosobowy zespół po prostu wyszedł. Pozostawiając gotujące się, smażące potrawy, nie do końca nakryte stoły, na wpół doczyszczone sztućce i lampki do wina. WSZYSCY! Nie życzę Wam tego nigdy ale czasem aż się o to prosicie.
LIDER PIELĘGNUJE pracownika: odpowiednio motywuje, pomaga mu się rozwijać, dba o pracownika co wszystko to czyni pracownika bardziej lojalnym, bardziej profesjonalnym, lepszym, oddanym. To ma bezpośrednie przełożenie na klientów, na produkcję, kreację usług i efekt końcowy.
Często wystarczy dobre słowo, zmiana podejścia i parę złotych by pracownik poczuł się doceniany, zauważany i włączył wyższy bieg w codziennych obowiązkach. Ta postawa zmienia wszystko radykalnie na lepsze. NAUCZCIE SIĘ KOCHAĆ LUDZI drodzy pracodawcy i pracownicy. Nie chodzi tu tylko o klientów. Nauczcie się tego do sobie nawzajem. Pracodawcy pamiętajcie, że jesteście często właścicielami swoich biznesów ale NIE JESTEŚCIE WŁAŚCICIELAMI „swoich” ludzi, pracowników. Niewolnictwo zostało zniesione. Nawet w czasach niewolnictwa PAN zapewniał dach nad głową swojemu niewolnikowi, jedzenie, ubranie, leczył chorych, posyłał do szkoły bo zależało mu na wydajności niewolnika. Dziś często Wasze płace nie starczą nawet na te podstawowe rzeczy. Więc z gruntu rzeczy niby mamy wolność ale czasem niewolnik miał mniej problemów socjalnych niż wielu pracowników dzisiaj.
Dlatego nie dziwcie się, że czasem mają dość, nie chce im się, są zmęczeni, podeptani sytuacją w domu, przygnieceni natłokiem obowiązków. PIELĘGNUJCIE PRACOWNIKÓW! KOCHAJCIE JAK WŁASNE DZIECI!!!
W końcu staną się silnymi drzewami, które nie wzruszy byle burza i dadzą Wam super owoce.
PRACOWNIK to nie jest zło konieczne. Dziś gadanie, że pracownik powinien się cieszyć, że dostaje pieniądze (często mizerne) na czas i że inni nie płacą, spóźniają się z wynagrodzeniem, oszukują jest SKANDALICZNIE UPOKARZAJĄCE i świadczące o Was jak najgorzej. NIE ROBICIE ŁASKI, że płacicie. Wiem, że macie ciężko, że system państwowy, podatkowy i wiele instytucji Was dobija ale NIE można kosztem pracowników sobie odbijać te niedogodności.
To wszystko dla Was zaprocentuje. Będziecie jedynie żałować, że nie zaczęliście tych zmian wcześniej. Oczywiście, że zdarzy się czarna owca, która pomimo Waszych starań będzie chciała Was wydymać – ale wtedy większość lojalnego Wam zespołu sama wyeliminuje szkodnika. Na tym polega TEAM.
Jeżeli zaś uważacie, że wszyscy pracownicy są nielojalni, nieprofesjonalni, niedouczeni to może coś z Wami jest nie tak albo takich po prostu przyciągacie swoim myśleniem, nastawieniem, swoją osobą.
O przyciąganiu trochę tutaj: http://sarysz.pl/sekret-prawo-przyciagania/ i o tym dlaczego jest Ci źle i jak możesz to zmienić 🙂
WSTĘP trochę przydługi – przepraszam, ale w kolejnych postach postaram się poprawić. Jeżeli dotrwaliście do końca to jest dla Was nadzieja na zmiany na lepsze. Cierpliwość to podstawa zarówno dla pracodawcy jak i pracownika 🙂
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
Dawid Sarysz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Polecana książka

    • książka Sztuka wzbogacania się (Wersja drukowana)
    • książka Trening trenera (Wersja drukowana)