Dwie faktury nie znaczy drożej!







Dwie faktury nie znaczy drożej!

 Od 2007 roku każdemu przysługuje prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Dziś około 100 tys. odbiorców indywidualnych korzysta z usług nowego sprzedawcy energii. Co zmieni się po zmianie sprzedawcy? Przede wszystkim nasze rachunki.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że zmiana sprzedawcy prądu wygląda dziś tak jak zmiana dostawcy Internetu czy operatora telefonii komórkowej. To co dla wielu jest niezrozumiałe, to fakt otrzymywania dwóch faktur, po zmianie sprzedawcy na innego niż dotychczasowy. Czy to oznacza, że płacimy podwójnie? Nie!

Skąd zatem dwie faktury? Trzeba pamiętać, że po dokonaniu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, nie zmienia się jej dystrybutor, określany jako OSD (Operator Systemów Dystrybucyjnych). I tu często pojawia się kwestia otrzymywania dwóch faktur.
Pierwsza faktura to dokument od dystrybutora. Widnieje na niej opłata dystrybucyjna – za przesył – regulowana przez Urząd Regulacji Energetyki. Taki sam koszt ponosimy otrzymując jedną fakturę, jest on wyszczególniony w rozliczeniu faktur. Opłata za przesył jest stała, więc kupując energię elektryczną po niższych stawkach, automatycznie obniżamy swoje rachunki za prąd.

Drugą fakturę otrzymujemy od nowego sprzedawcy. To na niej widnieje zużycie energii elektrycznej. Podpisując umowę ze sprzedawcą energii elektrycznej należy zwrócić uwagę na stawki za jednostkę energii, wysokość opłaty handlowej, okres na który podpisujemy umowę oraz dodatkowe gwarancje, które oferują niektórzy sprzedawcy np. Energetyczne Centrum SA, niezależny sprzedawca prądu obecny na rynku od 2011 roku, od tego roku daje swoim Klientom podwójne gwarancje: niezmiennej ceny, która chronić przed podwyżkami oraz najniższej ceny, która daje możliwość obniżki cen już w trakcie trwania umowy.

Sam fakt otrzymywania co miesiąc dwóch rachunków jest dla wielu osób niezrozumiały. Dobra informacja jest taka, że od początku przyszłego roku to się zmieni. Po trwających ponad półtora roku negocjacjach, udało się w końcu wypracować porozumienie ws. kompleksowej umowy, która będzie wiązała klienta ze sprzedawcą i dystrybutorem prądu. Jak mówi prezes URE będzie jeszcze prościej i jeszcze taniej.

Odpowiednio dobrana oferta, pomimo otrzymywania dwóch faktur, przynosi oszczędności na rachunkach za prąd a coraz częściej daje również dostęp do atrakcyjnych usług dodatkowych i benefitów.

Dla mnie, zaś 2 faktury w końcu dają jasną ocenę sytuacji i odpowiedź na pytanie ile faktycznie zużywam prądu i czy to zużycie zwiększa się w kolejnym roku czy nie. Obecne faktury, które dostajemy to niemal tablica Mendelejewa i zauważamy co najwyżej, że rachunek jest wyższy niż poprzedni.

Dzięki ofercie Energetycznego Centrum obniżyłem swoje rachunki i mogę spać spokojnie nie bojąc się o kolejne podwyżki cen prądu przez najbliższe 3 lata. To się naprawdę opłaca.

 

One thought on “Dwie faktury nie znaczy drożej!

  • 4 grudnia 2016 at 11:14
    Permalink

    Fajnie, że o tym napisaliście. Ja jak tylko się dowiedziałam, że można zmienić dostawcę od razu tak zrobiłam Teraz płacę o wile mniej za energię, co pozwoliło mi trochę podreperować domowy budżet. Pozdrawiam i życzę udanego dnia.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Polecana książka

    • książka Sukces a praca (Wersja audio (Audio CD))
    • książka Fastlane Milionera (Wersja elektroniczna (PDF))